EmailFacebookLinkedIn

 

Onze collega Henk vertelt...
 

Onze collega Henk vertelt...

Van een kleine fietsenwinkel tot de grootste dealerorganisatie van Nederland. Collega Henk, HR adviseur werkgeverschap binnen team Special Accounts werkzaam voor onze klant OOMT, komt dagelijks op verschillende plekken. Bij al deze bedrijven uit de mobiliteitsbranche ondersteunt en begeleidt hij goed werkgeverschap. “Het mooiste van mijn baan? Dat ik werkgevers echt verder kan helpen. Zodat zij zelf en hun medewerkers meer plezier hebben in hun werk en duurzaam inzetbaar blijven.”

“Met een achtergrond in HR, onder andere als consultant, kwam ik ruim 5 jaar geleden bij Innovam terecht en ben aan de slag gegaan voor onze klant OOMT. Die afkorting staat voor het opleidings- en ontwikkelingsfonds van de motorvoertuigen en tweewielerbranche. Als HR-adviseur werkgeverschap spring ik eigenlijk in een soort ‘HR-gat’ omdat het gemiddelde mkb-bedrijf niet groot genoeg is voor een HR-adviseur. Mijn doel is om bedrijven te ondersteunen bij goed werkgeverschap.”

Van Den Helder tot Terneuzen

“Ik ben 1 van de 11 adviseurs van team Special Accounts. We werken als adviseurs in een eigen regio. In mijn geval is dat regio West, van Den Helder tot Terneuzen. Ons team bestaat verder uit onderzoekers, projectleiders en projectmedewerkers. We werken op zelforganiserende wijze bij Innovam vanuit Nieuwegein en bij OOMT vanuit Houten, maar we werken vooral veel bij de klant. Iedere dag bezoek ik wel 1 tot 2 klanten.”

Een werkdag als HR adviseur werkgeverschap

“In de ochtend start ik vaak om 8.00 uur mijn laptop op, check ik mijn mail en bereid ik mijn eerste afspraak voor. Daarna stap ik in de auto. Op weg naar de eerste klant. Bij de klant krijg ik een rondleiding door het bedrijf en probeer ik via een gesprek een beeld te krijgen van het bedrijf. Hoeveel mensen er werken, op welk opleidingsniveau etc. Ik vraag breed uit wat het bedrijf doet en hoe ze het personeelsbeleid hebben ingericht. Wat speelt er en welke uitdagingen zijn er? Zo krijg ik een goed beeld en creëer ik ook vertrouwen. Uiteindelijk kijk ik op basis van zo’n eerste bezoek met welke dienstverlening we vanuit OOMT kunnen helpen. Denk aan opleidingen, workshops of het inzetten van coaches. Mijn taak is het stimuleren van werkgevers om met goed werkwerkgeverschap aan de slag te gaan. Ze ervan bewust maken dat de wereld snel aan het veranderen is. Is er onvrede op de werkvloer? Ook dan kijken we hoe we hierbij kunnen helpen.”

Cadeautje

“Het leuke van mijn baan is dat je de klant of werkgever telkens een cadeautje komt brengen. Ik voeg echt waarde toe. Hiervoor hoeven ze niet extra te betalen, want ze hebben al afgedragen aan het O&O-fonds. De meeste voldoening? Die haal ik uit het feit dat ik bij bedrijven kom waar zaken nog niet gestructureerd zijn en waar ik dus structuur mag aanbrengen. Een familiebedrijf dat al jaren op dezelfde manier werkt, daar verandering in aanbrengen. Of communicatieproblemen oplossen. Vaak bel ik een bedrijf na 2 maanden nog eens en dan hoor je dat ze heel blij zijn met je hulp. Dat is het mooiste, dat je mensen die bij deze bedrijven werken echt verder kan helpen. Zodat ze meer plezier hebben in hun werk en duurzaam inzetbaar blijven.”

“Van de kleine fietsenwinkel om de hoek tot de grootste dealerorganisatie van Nederland: die afwisseling maakt mijn baan elke dag weer interessant.”

Eigen leaseauto

“Ik zit echt op mijn plek bij OOMT en dus bij Innovam. Ik werk in een hecht team en bij een organisatie waar alles goed geregeld is. Een eigen leaseauto, een goede sfeer op kantoor en als je parkeerkosten of andere kosten onderweg hebt, wordt dat keurig vergoed. Van de kleine fietsenwinkel om de hoek tot de grootste dealerorganisatie van Nederland: die afwisseling maakt mijn baan elke dag weer interessant.”