EmailFacebookLinkedIn

 

Onze collega Samantha vertelt...

 

Onze collega Samantha vertelt...

Van ideeën bedenken tot het zien slagen van een campagne. Bij elk onderdeel is Samantha van Klaren, als adviseur marketing communicatie, betrokken.
Binnen Innovam krijgt ze veel ruimte voor creativiteit. En dat maakt haar zo blij. “Als iemand een goed idee heeft en we zijn allemaal enthousiast, gaan we er meteen mee aan de slag. Het ultieme geluk is dan als het eindproduct ook nog eens aanslaat bij het publiek.”

Balans tussen werk en privé

“Met een event- en salesachtergrond kwam ik 4 jaar geleden bij Innovam terecht.
Ik zocht bewust naar een andere baan, dichter in de buurt. Ook met het oog op een betere balans tussen werk en privé. Die balans heb ik hier gevonden. Innovam is de eerste werkgever die ik ken, die zo met je meedenkt hoe het werk voor jou het beste in je leven past. Ik heb hier de vrijheid over hoe ik mijn werkdag indeel en ook waar ik werk. Ik voel me bij Innovam baas over mijn eigen agenda. En dat is prettig werken.”

 

Marketingopleiding

“Mijn eerste functie bij Innovam was projectmedewerker. In die rol organiseerde ik veel workshops voor klanten. Dat was leuk werk en toch kwam het leergierige in mij naar boven. Ik wilde een volgende stap zetten. Toen de functie communicatieadviseur vrijkwam, greep ik mijn kans. Zonder communicatieopleiding klopte ik aan. Best spannend, maar Innovam was meteen enthousiast. Ze waardeerden dat ik ervoor openstond om het vak te leren en zo mocht ik een ontwikkeltraject doorlopen. Tijdens dat traject was ik al aan het werk en volgde ik een opleiding NIMA A. Die heb ik met succes afgerond en zo werd ik officieel adviseur marketing communicatie bij Innovam.”

E-commerce

“Ik heb als adviseur al veel projecten gedaan. Eerst voor externe partijen, nu richt ik me meer op de E-commerce van Innovam zelf. Dat past perfect bij mij. Ik ben commercieel ingesteld en heb een salesachtergrond. Ik wil weten wat voor een effect iets heeft als je een campagne opzet. En dat kan bij Innovam. Ik vind het belangrijk om rapportages goed bij te houden. Op basis daarvan kunnen we onze werkzaamheden bijsturen als het nodig is.”

“De ene keer ben je bezig met het schrijven van teksten.
Op een andere dag ga je op pad met een fotograaf of videograaf, om samen content te maken op basis van ons eigen gemaakte script.”

Van flyer tot video

“Als er een marketing- of communicatievraag komt, gaan wij er als team mee aan de slag. Met als doel een eindproduct leveren. Hoe we dat pad bewandelen? Daarin hebben we veel vrijheid. Door onze zelforganiserende teams is er geen manager die zegt hoe het moet. We zijn in ons team met 3 communicatieadviseurs en 1 grafisch vormgever. Samen werken we aan verschillende producten, zoals een flyer of (online) leermiddelen. Iedere week beginnen we met de weekstart en kijken we wat er op de agenda staat. Van alle teams, waaronder Team Schadeherstel of Team Personenauto’s, komen verzoeken. Als experts stellen wij dan de vraag achter de vraag. Wat ze met een uiting willen bereiken en waarom. Als we daar antwoorden op hebben, gaan we aan de slag. Het leuke is dat we daarin heel creatief denken. En ook nieuwe dingen proberen. Ons werk is divers; geen dag is hetzelfde. De ene keer ben je bezig met het schrijven van teksten voor de website en social media. En op een andere dag ga je op pad met een fotograaf of videograaf, om samen content te maken op basis van ons eigen gemaakte script.”